Styret i Tønsberg Arbeiderparti 2021-2022

Vel gjennomført digitalt årsmøte i Tønsberg Arbeiderparti!

Torsdag 4. februar ble årsmøte i Tønsberg Arbeiderparti avholdt på Microsoft Teams. Her ser du det nye styret!

Årsmøtet behandlet årsberetning for styret og kommunestyregruppa, samt regnskap og revisjon. Budsjett for 2021 ble vedtatt og det samme ble tre politiske uttalelser om multinasjonal kapitalskatt, bedre svangerskapsomsorg og vern av våtmark.

Trude Viola Antonsen portrett

Trude Viola Nordli. Foto: Tønsberg Arbeiderparti

Nytt styre ble også valgt, med Trude Viola Nordli som ny leder! Hun er nestleder i kommunestyregruppa, utvalgsleder for mestring, helse og velferd.  Trude er partner og rådgiver i People Vestfold. Tidligere har hun vært varaordfører i Re og Arbeiderpartiets tredjekandidat i kommunevalget 2019.

Med seg på laget får hun Daniel Gusfre Ims som nestleder. Daniel ble valgt som nestleder ifjor og jobber til daglig i Språkrådet.

Daniel Gusfre Ims

Daniel Gusfre Ims. Foto: Språkrådet

Ny sekretær er Eivind Yrjan Stamnes, som har sittet i styret siden 2018 med ansvar for medier. Han sitter i kommunestyret, fylkestinget og leder Arbeiderpartiets Samepolitiske Råd, ved siden av å studere.

Eivind Yrjan Stamnes. Foto: Universitas

Stødige Jan Olav Hay fortsetter med økonomiansvaret som kasserer for det nye styret. Han var ikke på valg under årets årsmøte.

Jan Olav Hay

Jan Olav Hay. Foto: Tønsberg Arbeiderparti

Medlemsansvarligvervet ble opprettet ifjor, og ny i dette vervet er June Helen Berg. Hun har tidligere vært aktiv i lokalpolitikken i Tønsberg, men i de senere år aktiv i korpsmiljøet og som tillitsvalgt i NTL Nav.

June Helen Berg

June Helen Berg. Foto: Privat

Som styremedlemmer fortsetter gode Itrat Naqvi ett år til i styret, siden hun ble valgt for to år siden ifjor. Itrat har ansvar for medlemsmøter, noe som har vært en vanskelig oppgave midt i en pandemi - heldigvis kan vi se fremover mot en litt mer normal tilstand dette året (håper vi!)

Emma Tokle Brobakke er valgt som nytt styremedlem og blir dermed styrets yngste faste medlem, på 19 år. Emma er nestleder i AUF i Vestfold og Telemark og elev på Greveskogen videregående skole. Hun har tidligere vært lokallagsleder i Tønsberg og Færder AUF og rykker opp fra å være andre vara i styret til fast plass.

Emma Tokle Brobakke foran Hovedhuset på Utøya

Emma Tokle Brobakke. Foto: Privat