Nominasjonskomiteens innstilling på topp tre

Topp tre for kommunevalget i Tønsberg 2019. Anne Rygh Pedersen, Per Martin Aamodt og Trude Viola Antonsen

En samlet nominasjonskomite bestående av Monica Øren (leder), Harald Haug Andersen, Marianne Gran, Karl Reite, Per Vidar Gjersøe, Vigdis Bakke fra LO og Johannes Bjørang fra AUF står samlet om nominasjonskomiteens innstilling til toppkandidater for Tønsberg Arbeiderparti til kommunevalget 2019.

Det er etter en forespørsel til Tønsberg Arbeiderpartis medlemmer om kandidater til toppverv vært gjennomført flere møter i nominasjonskomiteen, og samtaler med rekke kandidater som viste interesse for plassene på toppen av Tønsberg Arbeiderpartis valgliste til kommunevalget 2019.

Nominasjonskomiteen har enstemmig kommet frem til følgende resultat for toppkandidater til kommunevalget 2019 for Tønsberg Arbeiderparti, som komiteen vil innstille til nominasjonsmøtet i Tønsberg Arbeiderparti 29. November 2018, hvor medlemmene bestemmer endelig liste:

- Anne Rygh Pedersen, Ordførerkandidat (Sem)

- Per Martin Aamodt, Varaordførerkandidat (Tønsberg sentrum)

- Trude Viola Antonsen, Gruppeleder for Tønsberg Arbeiderparti i nytt kommunestyre etter valget 2019 (Re)

Nominasjonskomiteen har lagt vekt på følgende i sitt arbeid:

- Kvinnelig ordførerkandidat.

- Et godt lederteam som utfyller hverandre og som er genuint opptatt av å utvikle hele kommunen.

- Erfarent politisk lederteam, med erfaring fra sammenslåingsprosessen mellom Tønsberg og Re kommuner, erfaring fra respektive kommuners by og kommunestyrer, erfaring fra fylkespolitikk, og erfaring fra nasjonal politikk.

- Ledererfaring.

Samlet sett har ledertrioen bred kunnskap og erfaring som utfyller hverandre innenfor områder som:

- Næringsliv og landbruk.

- Byutvikling.

- Kvalitet og verdighet i offentlige tjenester

- Kultur og helse

- Politiske verv og stillinger.

Nominasjonskomiteen vil etter sommeren fortsette sitt arbeid, i første omgang med å sette sammen øvrige 3 kandidater som vil få plass blant toppkandidatene som vil bli plasser på stemmetilleggsplasser på valglisten, nominasjonskomiteen vil også her ta hensyn til kriterier som at hele den nye kommunen skal være representert, alder, interessefelt og erfaring, noe nominasjonskomiteen anser som viktig i og med man skal bygge en ny kommune og ha en slagkraftig toppteam i det nye kommunestyret for Tønsberg Arbeiderparti i Tønsberg kommune.

Nominasjonskomiteen ønsker innspill fra Tønsberg Arbeiderpartis medlemmer om aktuelle kandidater for ferdigstilling av nominasjonskomiteen innstilling til nominasjonsmøtet 29. november 2018, hvor medlemmene skal avgjør endelig valgliste med utgangspunkt i nominasjonskomiteens innstilling.