Narverød trenger gang- og sykkelsti!

Bystyrerepresentant Harald Haug Andersen (Ap) foreslo tiltak for myke trafikanter på Narverød

Onsdag 6. februar behandlet bystyre i Tønsberg saken "Detaljregulering av gang- og sykkelveilangs FV 509 Narverødveien".

Under behandlingen av saken fremmet Tønsberg Arbeiderpartis Harald Haug Andersen forslag om å bidra med trafikale tiltak for fotgjengere og syklister langs Narverødveien. Selv etter planlagt utbygging er strekningen skummel - og vi i Tønsberg Arbeiderparti tar dette på alvor.

Harald Haug Andersen leder Arbeiderpartiets fraksjon i Utvalg for Næring og Samfunnsutvikling - og tok til orde for konkrete tiltak under onsdagens bystyremøte.

Han fremmet forslaget:"Selv etter bygging av gang- og sykkelvei på stekningen Solvindveien til Lunas vei gjenstår en betydelig og trafikkfarlig strekning uten gang- og sykkevei fra nordenden av BASA-tomten og fram til rundkjøringen ved Snippen hvor Jarlsøveien går ut fra Narverødveien.

Kommunen sammen med fylkeskommunen bes å ta et initiativ overfor eier av BASA-tomten og evt. andre interessenter med sikte på en avtale om fremføring av en midlertidig gang- og sykkelsti over BASA-tomten og videre via eksisterende sti og boliggate fra til rundkjøringen ved Snippen. Permanent gang- og sykkelsti på omtalt strekning bygges framtidig basert på eksisterende og/eller ny reguleringsplan i området."