Alle er velkommen

Innlegg Tb.no 29.januar av Ketil R. Teigen, bystyremedlem

Det er bitende kaldt ute, men varmen strømmer mot meg når jeg går inn. En varm kopp kaffe i hånda, et godt blikk og noen hyggelige ord får vi som kommer. Lukten av varm suppe og nystekte vafler slynger seg gjennom rommet.

Her gjør man ikke forskjell på folk og arrangementet er gratis. Summingen fra de besøkende stilner når musikerne Linda Kvam med Band kommer fram og raust deler av sin musikalitet og spilleglede. Linda Kvam sine nyskrevne låter formidles ekte og nært av dyktige musikere. For en kort stund så glemmer man tid og sted og bare lever med musikerne, musikken og tekstene.

Tekstene og musikken berører et takknemlig publikum. Kulda og den harde virkeligheten stenges ute, tankene og den gode følelsen strømmer på og vi kjenner varmen som et inkluderende kulturelt fellesskap kan gi.

Konserten, kaféen og fellesskapet i Svend Foyns Bedehus er drevet av Kirkens Bymisjon på frivillig basis i tett samarbeid med rause musikere som skaper gode kulturopplevelser. Dette tiltaket betyr utrolig mye for mange og spesielt for de som fryser og sulter mest mens mange av oss bare haster forbi i vår kjære by Tønsberg. Dette er en arena og et fellesskap hvor alle kan bli sett og verdsatt, det er også et sted hvor det å bidra med frivillig innsats gjør en forskjell for andre medmennesker.

Takk til alle frivillige som er involvert for å skape en slik flott arena og sosial ramme. Takk til musikerne og Linda Kvam som byr på seg selv og som ga oss alle en minnerik opplevelse med sine egne nyskapte låter. En ekstra stor takk til gjesteartist Noah som varmet opp og tok publikum med musikalitet og personlig uttrykk som rørte oss alle. Jeg tror varmen som skapes i slike musikalske øyeblikk rekker lengre enn gradestokken viser. Takk til alle som gjør dette mulig.

Linda Kvam sitt Band bestod av Terje Johannesen, Eivind Kløverud, Espen Liland og Emil Ljone. Gjesteartist Noah.

original_1478640450_4679723

Ketil Teigen